Είναι αυτονόητο ότι το νήμα και το βούρτσισμα είναι αδιαπραγμάτευτα για ένα λαμπερό χαμόγελο και υγιή ούλα. Η χρήση στοματικού διαλύματος δεν βλάπτει επίσης, και το ίδιο ισχύει και για την τακτική επίσκεψη στον οδοντίατρό σας. Παρόλο που ακολουθούμε αυτές τις συστάσεις από μικρή ακόμα ηλικία, υπάρχουν ορισμένα πρόσθετα βήματα που μπορείτε να ακολουθήσετε για να διατηρήσετε την στοματική σας υγιεινή στα.. καλύτερα της.
Λαμπερό χαμόγελο με..

Η επιλογή του σωστού τύπου οδοντόβουρτσας, για παράδειγμα, είναι απίστευτα σημαντική. το ίδιο ισχύει και για το βούρτσισμα αφού καταναλώσετε όξινες τροφές.

Κι ενώ συνήθως ακούμε για τα τρόφιμα που καταστρέφουν το σμάλτο των δοντιών μας, ορισμένα μπορούν πραγματικά να βοηθήσουν στην τόνωση του σμάλτου, στην καταπολέμηση της νόσου των ούλων, στην πρόληψη της τερηδόνας και στη γενική οδοντική υγεία.

«Μια υγιεινή διατροφή που περιέχει φρούτα και τραγανά λαχανικά θα σας βοηθήσει να αφαιρέσετε την πλάκα από τα δόντια σας« μας λένε οι ειδικοί. «Επίσης, μια δίαιτα με χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη θα μειώσει την ποσότητα της πλάκας που κολλάει στα δόντια σας, η οποία προκαλεί τερηδόνα και ασθένειες των ούλων».

Ο μεγαλύτερος ένοχος όταν πρόκειται για την καταστροφή των δοντιών, σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι η κατανάλωση τροφών που κολλάνε στην επιφάνεια τους. Κι ενώ τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει το επιμελές βούρτσισμα και την χρήση νήματος, μια ισορροπημένη διατροφή σίγουρα θα συμβάλει σε ένα πιο υγιές στόμα και λιγότερες φλεγμονές συνολικά.

Μερικά από τα τρόφιμα, που μπορείτε να επιλέξετε περιλαμβάνουν:
Τραγανά λαχανικά

Μια καλή επιλογή είναι τα τραγανά λαχανικά, καθώς οι φυτικές ίνες που περιλαμβάνουν συμβάλλουν στην αφαίρεση μέρους της πλάκας, η οποία αποτελεί βακτηριακή ουσία που κολλάει στην επιφάνεια των δοντιών σας.

Η προστατευτική τους λοιπόν δράση, μας δίνει ακόμα έναν λόγο να γεμίζουμε τα γεύματά μας με τραγανά καρότα. μπρόκολο ή και πιπεριές.
Γαλακτοκομικά προϊόντα

Το γάλα, το γιαούρτι, το τυρί και άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι εξαιρετικά για την ενίσχυση του σμάλτου των δοντιών και την καταπολέμηση της τερηδόνας, καθώς έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ασβέστιο και πρωτεΐνη, μας εξηγούν οι ειδικοί.

Σύμφωνα με τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας (NIH), σχεδόν όλο το ασβέστιο στο σώμα αποθηκεύεται στα οστά και στα δόντια, όπου υποστηρίζει τη δομή και τη σκληρότητά τους. Η ανεπάρκεια ασβεστίου έχει αποδειχθεί ότι αυξάνει τον κίνδυνο απώλειας δοντιών.
Ξηροί καρποί

Θέλετε να επιλέξετε ξηρούς καρπούς χωρίς πρόσθετη ζάχαρη και συγκεκριμένα εκείνους που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και ασβέστιο, όπως τα αμύγδαλα, που μπορούν να βοηθήσουν στην ενίσχυση του σμάλτου των δοντιών.

Σύμφωνα με την Αμερικανική Οδοντιατρική Εταιρεία (ADA), οι ξηροί καρποί είναι επίσης εξαιρετικοί για τα δόντια επειδή είναι χαμηλοί σε υδατάνθρακες, που ενεργοποιούν τα βακτήρια που παράγουν οξύ και μπορούν να οδηγήσουν σε τερηδόνα.

Ένα άλλο όφελος είναι ότι το μάσημα των ξηρών καρπών βοηθά στην ενίσχυση της παραγωγής σάλιου, το οποίο μπορεί επίσης να μειώσει τον κίνδυνο για τερηδόνα.
Φυλλώδη λαχανικά

Τα φυλλώδη λαχανικά, όπως το μαρούλι και το σπανάκι, που περιέχουν φυλλικό οξύ μπορούν να ενισχύσουν το σμάλτο, να προστατεύσουν από τις ασθένειες των ούλων αλλά και να μειώσουν τη φλεγμονή των ούλων, σύμφωνα με τους ειδικούς.

Άλλα τρόφιμα πλούσια σε φυλλικό οξύ περιλαμβάνουν το edamame, τις φακές, τα σπαράγγια και τα μαύρα φασόλια.
Κρεμμύδια και σκόρδο

Πολλοί άνθρωποι δεν γνωρίζουν ότι όχι μόνο αυτές οι αρωματικές υπερτροφές θα κάνουν τα πιάτα σας πιο νόστιμα, αλλά είναι επίσης ευεργετικά για τα δόντια. Τα κρεμμύδια και το σκόρδο έχουν και τα δύο ιδιότητες που μπορούν να μειώσουν τα βακτήρια που προκαλούν φλεγμονή των ούλων, τερηδόνα αλλά και κακοσμία.
Μανιτάρια Shiitake

Τα μανιτάρια Shiitake περιέχουν έναν πολυσακχαρίτη, ένα είδος υδατάνθρακα, που ονομάζεται lentinan, ο οποίος ρυθμίζει το ανοσοποιητικό σύστημα και διασπά την πλάκα και τα βακτήρια στο στόμα σας για πιο υγιή ούλα και δόντια, σύμφωνα με τους ειδικούς.

Δοκιμάστε να προσθέσετε μανιτάρια shiitake στις ομελέτες, τις σούπες ή τα ανάμεικτα σοτέ λαχανικών για να αποκομίσετε όλα τα οφέλη.
Σολομός

Ο σολομός είναι πλούσιος σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στο να γίνει το στόμα σας πιο ανθεκτικό σε προχωρημένες λοιμώξεις των ούλων και μπορεί να βοηθήσει τα ούλα σας να επουλωθούν πιο γρήγορα κατά τη διάρκεια θεραπειών για την ασθένεια των ούλων.

Άλλα ψάρια πλούσια σε ωμέγα-3 είναι το σκουμπρί, ο τόνος, ο μπακαλιάρος, οι σαρδέλες και η ρέγγα.
Φράουλες

Είτε το πιστεύετε είτε όχι, οι φράουλες μπορούν να αφαιρέσουν τους λεκέδες από τα δόντια σας, όπως μας λένε οι ειδικοί.

Οι φράουλες έχουν ένα οξύ που ονομάζεται μηλικό και είναι γνωστό για τις λευκαντικές του ιδιότητες. Μάλιστα, σύμφωνα με τους ίδιους το ίδιο φαίνεται να ισχύει και για τα μήλα.