Είτε το κύριο κίνητρό σας είναι ένα καλλίγραμμο σώμα είτε μια πιο υγιής ζωή γενικά, δεν υπάρχει λάθος λόγος να επιδιώκετε τη βελτίωση της φυσικής σας κατάστασης σε οποιαδήποτε ηλικία. Στην πραγματικότητα, ενώ πολλοί μεσήλικες και ηλικιωμένοι κάνουν το λάθος να υποθέτουν ότι η άσκηση προορίζεται αποκλειστικά για νεαρά άτομα, η αλήθεια είναι ότι η συνεπής σωματική δραστηριότητα είναι πολύ πιο σημαντική όσο μεγαλώνουμε.

 

Για παράδειγμα, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιετηκε στο επιστημονικό περιοδικό Neurology, μόλις 10 λεπτά άσκησης την ημέρα στη μέση ηλικία προστατεύουν τον εγκέφαλο από τη γνωστική εξασθένηση. Σύμφωνα με τη μελέτη, το να κάνετε τουλάχιστον μία ώρα και 15 λεπτά μέτριας έως έντονης σωματικής δραστηριότητας την εβδομάδα κατά τη μέση ηλικία μπορεί να είναι σημαντικό για την προαγωγή της υγείας του εγκεφάλου και τη διατήρηση της σωστής δομής του.

 

Εάν αυτό δεν σας αρκεί για να αρχίσετε τη γυμναστική, σκεφτείτε αυτή τη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Brain, Behavior, and Immunity: Επιστήμονες από το State University της Αϊόβα ανακάλυψαν ότι το υπερβολικό λίπος στην κοιλιά φαίνεται να επιδρά στους ηλικιωμένους μειώνοντας την ικανότητα γρήγορης σκέψης και αντίδρασης σε καταστάσεις εν κινήσει.

Κολύμβηση για υγιές σώμα σε κάθε ηλικία

 

Η κολύμβηση είναι μια προπόνηση για όλο το σώμα που βοηθά στην καύση θερμίδων, τονώνει τους μυς και βελτιώνει την ισορροπία. Με άλλα λόγια, είναι η τέλεια άσκηση για να χτίσετε μια λεπτή, τονωμένη σιλουέτα. Κι ενώ η κολύμβηση είναι σίγουρα μια εξαιρετική ιδέα σε οποιαδήποτε ηλικία, μπορεί να είναι ιδιαίτερα ελκυστική για τους μεσήλικες επειδή είναι μια ασφαλέστερη επιλογή για όσους έχουν προϋπάρχοντες τραυματισμούς ή αρθρίτιδα.

Το περπάτημα ή το τρέξιμο μπορεί να ασκήσουν μεγάλη πίεση στις αρθρώσεις και τα οστά σας καθώς κινείστε, αλλά το κολύμπι μέσα στο νερό με ύπτιο είναι πολύ πιο εύκολο για ένα σώμα μεγαλύτερης ηλικίας.

Ένα ερευνητικό έργο που δημοσιεύτηκε στο The Journal of Rheumatology αναφέρει ακόμη ότι η κολύμβηση βοήθησε στην ανακούφιση της σοβαρότητας των συμπτωμάτων σε μια ομάδα μεσήλικων και ηλικιωμένων που είχαν διαγνωστεί με οστεοπόρωση.

Με λίγα λόγια, η άσκηση στο νερό είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να γυμνάσετε όλο το σώμα σας. Το νερό θα μειώσει την επιβάρυνση που δέχεται το σώμα σας, αλλά και θα προσφέρει πρόσθετη αντίσταση για να διατηρήσει τη λειτουργία των μυών σας αποτελεσματική.