Η Κίνα ήταν η πρώτη μεγάλη αεροπορική αγορά που καθήλωσε το Max πριν από τρία χρόνια, μετά τη δεύτερη θανατηφόρα συντριβή αεροσκάφους που στοίχισε τη ζωή σε 346 άτομα συνολικά.

Σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg, η Boeing είχε στείλει ένα Max στο κέντρο παράδοσης στο Zhoushan της Κίνας, για πρώτη φορά από τότε που το μοντέλο έλαβε εκ νέου πιστοποίηση.

Η αγορά είναι τόσο μεγάλη που το σχέδιο της Boeing για περαιτέρω αύξηση της παραγωγής εξαρτάται από την επανέναρξη των παραδόσεων στην Κίνα.

Το μοντέλο του αεροπλάνου
Το αεροσκάφος, το οποίο συνετρίβη στην Κίνα, δεν ήταν αεροπλάνο Boeing Max νέας γενιάς.

Το 737-800 NG, ή Next Generation, ανήκει στο στόλο μονοκάμπινων αεροσκαφών της Boeing που προηγήθηκε του 737 Max. Μέχρι το 2018, το NG διέθετε ένα από τα καλύτερα ιστορικά ασφαλείας μεταξύ των επιβατικών αεροσκαφών, με μόλις οκτώ θανατηφόρα ατυχήματα σε περισσότερα από 7.000 αεροσκάφη, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε τότε η Boeing.

Σύμφωνα με τον ιστότοπο του Δικτύου Ασφάλειας Αεροπορίας , αυτό είναι το πρώτο θανατηφόρο ατύχημα με αεροσκάφος 737-800 από τις 8 Ιανουαρίου 2020. Το έτος κατασκευής του αεροπλάνου της China Eastern Airlines που κατέπεσε χρονολογείται το 2016, σύμφωνα με το FlightRadar.

Το τελευταίο αξιοσημείωτο περιστατικό στην κινεζική εταιρεία ήταν τον Ιούνιο του 2013, όταν ένα αεροπλάνο της Embraer SA βγήκε εκτός του διαδρόμου προσγείωσης στο αεροδρόμιο της Σαγκάης.

Το πιο πρόσφατο θανατηφόρο δυστύχημα στην Κίνα, εν τω μεταξύ, ήταν το 2010, με ένα αεροσκάφος της Henan Airlines Co. Embraer, όπου βρήκαν τραγικό θάνατο 44 από τους 96 επιβαίνοντες.