Υποστηρίζουμε ότι αυτός φταίει που παίρνουμε βάρος. Συχνά, φοβόμαστε ότι έχει κολλήσει ή ακόμα και ότι έχει καταστραφεί. Ο λόγος για τον μεταβολισμό, ο οποίος πράγματι σχετίζεται άμεσα με τα κιλά μας. Πώς θα καταφέρουμε, λοιπόν, να τον… στρώσουμε στη δουλειά;
Τι είναι ο μεταβολισμός

Ο βασικός μεταβολικός ρυθμός ισούται με την ποσότητα των θερμίδων που χρειάζεται καθημερινά το σώμα μας για να κάνουμε τις συνηθισμένες μας κινήσεις, αλλά και για να συντηρηθεί ο οργανισμός μας (να λειτουργήσουν καθημερινά οι πνεύμονες, η καρδιά, τα αγγεία, τα νεφρά, το ήπαρ, κλπ.).
Πώς μπορούμε να τον αυξήσουμε

Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος είναι να γυμναστούμε. Σύμφωνα με τους ειδικούς, πρέπει να ασκούμαστε το λιγότερο 3 ώρες την εβδομάδα, ενώ ιδανικός αριθμός θεωρούνται οι 6 ώρες. Η άσκηση θα μας βοηθήσει να κάψουμε θερμίδες την ώρα που γυμναζόμαστε και να αυξήσουμε τον μεταβολικό μας ρυθμό, τόσο μεσοπρόθεσμα, όσο και μακροπρόθεσμα, αφού με τη συστηματική άσκηση αυξάνεται η μυϊκή μάζα και όσο πιο μυώδης είναι κανείς, τόσο μεγαλύτερες είναι οι καύσεις που κάνει ακόμα και όταν βρίσκεται σε κατάσταση ηρεμίας.
Σταθείτε όρθιοι

Γνωστές είναι οι αρνητικές επιδράσεις της καθιστικής ζωής στην υγεία και την λειτουργία του οργανισμού. Αν θέλετε να ενισχύσετε τον μεταβολισμό σας, δοκιμάστε να στέκεστε περισσότερο χρόνο όρθιοι, καθώς όσο κάθεστε καίτε λιγότερες θερμίδες, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει στην αύξηση βάρους.

Σε περίπτωση, που κάθεστε πολλές ώρες στο γραφείο, μην ξεχνάτε να κάνετε συχνά διαλείμματα για να περπατάτε ή να τεντώνεστε.
Πρωινό με πράσινο τσάι

Το πράσινο τσάι είναι ιδιαίτερα ωφέλιμο για την υγεία ενώ έχει αποδειχθεί ότι αυξάνει τον μεταβολισμό κατά 4-5%. Το πράσινο τσάι, συγκεκριμένα, βοηθά την διαδικασία μετατροπής μέρους του λίπους, που είναι αποθηκευμένο στο σώμα, σε ελεύθερα λιπαρά οξέα, γεγονός που μπορεί να αυξήσει την καύση του λίπους κατά 10-17%.
Τι θα πρέπει να αποφύγετε

Ορισμένα τρόφιμα και συνήθειες μπορεί να επιβραδύνουν την λειτουργία του.

Όταν αυτά τα λάθη, επαναλαμβάνονται σε τακτική βάση θα μπορούσαν να δυσκολέψουν την απώλεια βάρους ή ακόμα και να αυξήσουν τις πιθανότητες αύξησης του στο μέλλον. Τα πιο συνηθισμένα λάθη περιλαμβάνουν:

Τρώτε λίγες θερμίδες.
Παραλείπετε την πρωτεΐνη.
Καταναλώνετε ζαχαρούχα ροφήματα.