Περαστικοί που ρίχνουν λεφτά σε κουβάδες συλλογής φιλανθρωπικών οργανώσεων, ανώνυμοι δωρητές που εξοφλούν τους λογαριασμούς του νοσοκομείου για αγνώστους, άνθρωποι που βοηθούν τα θύματα κατά τη διάρκεια καταιγίδων και φυσικών καταστροφών. Αυτές οι πράξεις καλοσύνης κάνουν όλους να νιώθουν καλά.

Υπάρχει μια επιστήμη πίσω από αυτό το φαινόμενο που ονομάζεται «στοργική καλοσύνη». Και η έρευνα δείχνει ότι η εκμάθηση και η εξάσκηση της στοργικής καλοσύνης μπορεί να επηρεάσει βαθιά τη στάση, τις προοπτικές ακόμη και την υγεία σας.

Το καλό είναι ότι μπορείτε να «επαναπρογραμματίσετε» τον εγκέφαλό σας για να είστε πιο αληθινοί και πιο ευγενικοί με τους άλλους, δίνοντας καθημερινή ώθηση στη διάθεσή σας. Δείτε τρεις απλές πρακτικές που θα σας βοηθήσουν να ξεκινήσετε:
#1 Διαλογισμός στοργικής καλοσύνης

Ο διαλογισμός στοργικής καλοσύνης είναι μια ήσυχη, στοχαστική πρακτική που εστιάζει τη σκέψη στην περιοχή της καρδιάς σας και ενθαρρύνει ζεστές, τρυφερές σκέψεις, πιθανώς για ένα αγαπημένο σας πρόσωπο. Σε μια μελέτη, οι άνθρωποι που έκαναν διαλογισμό στοργικής καλοσύνης μία ώρα την εβδομάδα ένιωσαν μεγαλύτερα θετικά συναισθήματα – αγάπη, ικανοποίηση, χαρά – ενώ αλληλεπιδρούσαν με άλλους.

Τα τεκμηριωμένα οφέλη για την υγεία από την άσκηση του διαλογισμού αυτού περιλαμβάνουν:

Μειωμένος πόνος και ένταση από ημικρανίες
Μειωμένα συμπτώματα κατάθλιψης
Πιθανή επιβράδυνση της διαδικασίας γήρανσης. Μελέτες έχουν δείξει ότι οι γυναίκες που ασκούν αυτό τον διαλογισμό έχουν μακρύτερα τελομερή στο DNA τους – τα βραχύτερα τελομερή έχουν συσχετιστεί με ταχύτερη γήρανση.

Ίσως τα καλύτερα νέα είναι ότι ακόμη και μικρές δόσεις διαλογισμού στοργικής καλοσύνης μπορούν να βοηθήσουν. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι μια 10λεπτη συνεδρία αύξησε τα συναισθήματα κοινωνικής σύνδεσης και θετικά συναισθήματα προς τους άλλους.
#2 Πράξεις καλοσύνης

Αυτό είναι τόσο απλό: Βάλτε σκόπιμα στόχο να είστε πιο ευγενικοί με τους άλλους. Εκφράστε ειλικρινή καλοσύνη σε έναν συνάδελφο. Κάντε ιδιαίτερη προσπάθεια για να πείτε καλά λόγια σε έναν γείτονα. Κρατήστε το ασανσέρ για κάποιον ή αφιερώστε χρόνο για να βοηθήσετε ένα αγαπημένο σας πρόσωπο.

Καθώς διαδίδετε την καλοσύνη σας, μπορεί απλώς να βιώσετε αυτό που επιβεβαίωσε η έρευνα: Η γενναιοδωρία μπορεί να είναι μεταδοτική. ΦΙΛΑΑΝΘΡΩΠΙΑ

Γιατί; Η πράξη του να βοηθάς τους άλλους στην πραγματικότητα ενεργοποιεί το μέρος του εγκεφάλου σου που σε κάνει να νιώθεις ευχαρίστηση. Απελευθερώνει επίσης μια ορμόνη που ονομάζεται ωκυτοκίνη που βοηθά στη ρύθμιση των κοινωνικών αλληλεπιδράσεων και των συναισθημάτων – όσο υψηλότερα επίπεδα ωκυτοκίνης, τόσο πιο γενναιόδωροι μπορεί να είστε.

Η έρευνα υποστηρίζει τον «χρυσό κανόνα»: Όσο πιο ευγενικά συμπεριφέρεστε στους άλλους, τόσο καλύτερα θα αισθάνεστε.
#3 Εστιάστε στην ευγνωμοσύνη

Νιώθετε ευγνωμοσύνη για τα καλά πράγματα στη ζωή σας; Αν όχι, ήρθε η ώρα να ξεκινήσετε. Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι τα συναισθήματα ευγνωμοσύνης μπορούν να βοηθήσουν στη:

βελτίωση του ύπνου
μείωση της κούρασης

ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ

αύξηση της αυτοπεποίθησης
μείωση της κατάθλιψης

Ένας τρόπος για να αυξήσετε τα συναισθήματα ευγνωμοσύνης σας είναι να αρχίσετε να γράφετε ημερολόγιο. Η τήρηση ενός ημερολογίου ευγνωμοσύνης – απλώς καταγράφοντας πράγματα για τα οποία είστε ευγνώμονες – έχει βρεθεί ότι βελτιώνει πραγματικά τους βιολογικούς δείκτες που υποδεικνύουν την υγεία της καρδιάς. Δεν θέλετε να κουβαλάτε ένα σημειωματάριο; Υπάρχουν πολλές εφαρμογές τηλεφώνου που μπορούν να σας βοηθήσουν να εκφράσετε ευγνωμοσύνη ή να μοιραστείτε χαρούμενες στιγμές.

Όπως με οτιδήποτε άλλο, η ενασχόληση με την αγάπη και την καλοσύνη γίνεται ευκολότερη με την εξάσκηση. Προσπαθήστε να κάνετε θετικές σκέψεις για τους ανθρώπους στη ζωή σας. Γράψτε τα πράγματα για τα οποία είστε ευγνώμονες αυτή την εβδομάδα. Αφιερώστε 10 λεπτά για διαλογισμό. Μπορεί απλώς να βρείτε έναν πιο χαρούμενο, πιο υγιή εαυτό.