Εάν κάποιος έχει ζήσει χρόνια κάνοντας αρνητικές σκέψεις για το σώμα του, έχει δημιουργήσει πολύ δυνατά μονοπάτια αυτό-αμφισβήτησης και σκληρής – ενίοτε άδικης – κριτικής. Αυτές οι σκέψεις τείνουν να γίνονται πιο έντονες το καλοκαίρι, περίοδο που απολαμβάνουμε την θάλασσα και τον ήλιο φορώντας μαγιό. Ωστόσο, φέτος το καλοκαίρι δεν χρειάζεται να είναι το ίδιο με τα περσινά. Το καλό με τις σκέψεις μας είναι ότι τις επιλέγουμε και εσείς μπορείτε να επιλέξετε να καλλιεργήσετε μια καλύτερη σχέση με το σώμα σας, δείχνοντάς του την αγάπη, το σεβασμό και την φροντίδα που του αξίζει.

Κάντε μια λίστα ευγνωμοσύνης
Αντί να εστιάζετε στον τρόπο με τον οποίο το σώμα σας δείχνει (ή δεν δείχνει), επικεντρωθείτε σε αυτό που μπορεί να κάνει για εσάς. Αυτό θα σας βοηθήσει να επικεντρωθείτε στα στοιχεία για τα οποία ευγνωμονείτε το σώμα σας. Και προσπαθήστε να ενσωματώσετε αυτή την πρακτική ευγνωμοσύνης στην καθημερινή σας ρουτίνα. Αφιερώστε λίγο χρόνο καθημερινά για να ευχαριστήσετε το σώμα σας για αυτά που κάνει.

Αν μόλις ανεβήκατε τρεις ορόφους σκαλιά, ολοκληρώσετε μια δύσκολη προπόνηση, κουβαλήσετε τα ψώνια μέχρι το σπίτι ή κάνατε τις δουλειές του σπιτιού, ευχαριστήστε και εκτιμήστε το σώμα σας για όλες τις διαφορετικές λειτουργίες που μπορεί να εκτελέσει.

Ρωτήστε το σώμα σας τι χρειάζεται
Ξοδεύουμε τόσο πολύ χρόνο κάνοντας κριτική, συγκρίνοντας και κρίνοντας το σώμα μας, που συχνά παραμελούμε ή απορρίπτουμε κατηγορηματικά τις βασικές του ανάγκες, όπως η ξεκούραση. Ρωτήστε το σώμα σας εάν πεινάει, εάν διψάει ή εάν χρειάζεται ξεκούραση.

Παρατηρώντας τις ενδείξεις που σας παρέχει το σώμα σας, μπορείτε να ξεκινήσετε να του δίνετε θετική προσοχή αντί να αποσυνδέεστε από αυτό ή απλώς να το αγνοείτε.

Σε σίγαση ο εσωτερικός αρνητικός μονόλογος
Πράγματι, είναι αδύνατο να αναπτύξετε μια υγιή σχέση με το σώμα σας όταν ο εσωτερικός σας κριτής δεν παύει να το «κριτικάρει», επισημαίνοντας σε κάθε ευκαιρία αδυναμίες ή τρωτά σημεία. Έτσι, την επόμενη φορά που θα έχετε μια αρνητική σκέψη για την εμφάνισή σας, αντιμετωπίστε το με καλοσύνη, συμπόνια και σεβασμό.

Αυτό μπορεί να αισθάνεται πολύ αφύσικο – ή ακόμα και άβολο – στην αρχή, ειδικά αν έχετε συνηθίσει να ακούτε μια αρνητική εσωτερική φωνή. Αλλά με τον χρόνο και την εξάσκηση, μπορείτε σιγά σιγά να αρχίσετε να αντικαθιστάτε την αρνητική αυτο-ομιλία με την αγάπη για τον εαυτό σας.

Αυτό συμβαίνει επειδή οι σκέψεις μας είναι μεταβλητές και διαμορφώσιμες χάρη στη νευροπλαστικότητα του εγκεφάλου μας (δηλαδή, την ικανότητα του εγκεφάλου σας να αλλάζει και να προσαρμόζεται ως απάντηση στη συμπεριφορά σας), μας εξηγούν οι ειδικοί. Έτσι, όσο περισσότερο αρχίζετε να αντιμετωπίζετε το σώμα σας με σεβασμό, φροντίδα και αγάπη, τόσο περισσότερο ο εγκέφαλός σας θα δημιουργεί νέα νευρικά μονοπάτια για να προωθήσει αυτό το είδος σκέψης.