Η προσπάθεια να βρείτε ποια είναι η καλύτερη μέθοδος αδυνατίσματος μπορεί να είναι ένας άπιαστος στόχος. Μεταξύ των διαφόρων προγραμμάτων αδυνατίσματος που γίνονται μόδα (θυμάστε τη δίαιτα με γκρέιπφρουτ;), των συμβουλών να πίνετε πράσινα smoothies αντί να τρώτε γεύματα και να ιδρώνετε με τις ώρες στο γυμναστήριο, φαίνεται ότι υπάρχουν ένα εκατομμύριο και ένας τρόποι με τους οποίους δίνονται οι υποσχέσεις για την απώλεια μερικών κιλών. Δυστυχώς όμως, οι περισσότερες δίαιτες καταλήγουν να αποτυγχάνουν και πολλοί άνθρωποι δεν καταφέρνουν να διατηρήσουν μακροπρόθεσμα την απώλεια βάρους.

Τα καλά νέα είναι ότι μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο American Journal of Clinical Nutrition υποστηρίζει ότι βρήκε ακριβώς ποια είναι η καλύτερη μέθοδος για απώλεια βάρους, σύμφωνα πάντα με την επιστήμη. Σύμφωνα με τη μελέτη αυτή, λοιπόν, μπορείτε να χάσετε βάρος περιορίζοντας τους πολύ επεξεργασμένους υδατάνθρακες και εστιάζοντας σε επιλογές που περιέχουν θρεπτικά συστατικά όπως φυτικές ίνες, πρωτεΐνες και καλά λιπαρά. Με άλλα λόγια, δεν χρειάζεται να τρώτε λιγότερο φαγητό – απλά πρέπει να επιλέγετε τροφές υψηλότερης ποιότητας.

Ποιότητα VS ποσότητα

Όταν οι άνθρωποι προσπαθούν να χάσουν βάρος, συνήθως προσπαθούν να προσλαμβάνουν λιγότερες θερμίδες από αυτές που καίνε. Η επίτευξη θερμιδικού ελλείμματος είναι η κλασική σύσταση για απώλεια βάρους εδώ και πολλά χρόνια.

Ωστόσο, μια πρόσφατα δημοσιευμένη μελέτη που συντάχθηκε από ειδικούς από το Harvard T.H. Chan School of Public Health τόνισε ότι οι άνθρωποι πρέπει να επικεντρωθούν περισσότερο στο ποιες τροφές τρώνε αντί για πόση ποσότητα τρώνε, αν θέλουν να δουν τα αποτελέσματα που ελπίζουν.

Σε γενικές γραμμές, η κατανάλωση υδατανθράκων χαμηλής περιεκτικότητας σε φυτικές ίνες και σε πρωτεΐνες,η κατανάλωση εξαιρετικά επεξεργασμένων υδατανθράκων (όπως καραμέλες και λευκό ψωμί) διεγείρει μια ορμονική απόκριση που οδηγεί σε περισσότερες εναποθέσεις λίπους στο σώμα. Επίσης, μπορεί να παρατηρηθεί ένα αυξημένο αίσθημα πείνας και ένας πιο αργός μεταβολισμός.

Έτσι, οι άνθρωποι δεν φαίνεται να παίρνουν βάρος απλώς και μόνο επειδή τρώνε πάρα πολλές θερμίδες. Σύμφωνα με αυτή τη μελέτη, οι άνθρωποι παίρνουν βάρος επειδή τρώνε πάρα πολλές τροφές που κάνουν ορισμένες ορμόνες στο σώμα είτε να διεγείρονται είτε να αναστέλλονται, οδηγώντας αναπόφευκτα στη συσσώρευση λίπους, μια αλλαγή στην όρεξη για φαγητό και σε πιο αργό μεταβολισμό.
Tips αδυνατίσματος

Αντί να φάτε για πρωινό λευκό ψωμί με μαρμελάδα ή κρουασάν, επιλέξτε μια φέτα ψωμί ολικής άλεσης με μερικά κομμάτια αβοκάντο, βρώμη με γάλα αμυγδάλου ή δύο βραστά αυγά.
Τρόφιμα όπως τα άπαχα κρέατα, ξηροί καρποί, όσπρια, βρώμη, μούρα, μήλα, αχλάδια και μια μεγάλη ποικιλία λαχανικών μπορεί να σας βοηθήσει να διατηρήσετε σταθερά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας και, επομένως, να έχετε ένα υγιές βάρος.
Τα τρόφιμα που πρέπει να περιοριστούν περιλαμβάνουν: Λευκό ψωμί, ζάχαρη, κέικ, καραμέλες, αναψυκτικά, πατατάκια και ντόνατς.