Από την επίμονη ακμή, τις απότομες εναλλαγές της διάθεσης έως και την αύξηση του βάρους μας, συνηθίζουμε να κατηγορούμε τις ορμόνες μας για πολλά. Η αλήθεια είναι όμως, ότι η ορμονική ισορροπία είναι κομβικής σημασίας για πολλές πτυχές της υγείας και τα τρόφιμα που επιλέγουμε μπορούν να κάνουν την διαφορά. «Μεγάλο μέρος της ορμονικής μας ισορροπίας υπαγορεύεται από το σάκχαρο του αίματος», μας λένε οι ειδικοί. Έχοντας αυτό κατά νου, το συγκεκριμένο πρωινό που μας προτείνουν, έχει σχεδιαστεί ειδικά για να εξισορροπεί τα επίπεδά σας.

Πώς η διατροφή σας επηρεάζει τις ορμόνες
Οι ορμόνες είναι χημικοί «αγγελιοφόροι» που επηρεάζουν εκατοντάδες μηχανισμούς που διατηρούν το σώμα σας σε λειτουργία, σύμφωνα με την κλινική του Κλίβελαντ. Τα τρόφιμα που τρώτε επηρεάζουν την παραγωγή και την έκκριση ορμονών, σύμφωνα με τους ειδικούς. Ακόμη και μικρές αλλαγές στην ορμονική ισορροπία μπορεί να έχουν σημαντική επίδραση σε πτυχές της υγείας σας (και αντίστροφα).

Συγκεκριμένα, η διατροφή σας επηρεάζει μια ορμόνη που ονομάζεται ινσουλίνη. Η ινσουλίνη ελέγχει την ποσότητα του σακχάρου στο αίμα σας δίνοντας σήμα στα κύτταρα σας να χρησιμοποιήσουν αυτά τα σάκχαρα ως πηγή καυσίμου. Όταν τρώμε μεγάλες ποσότητες σακχάρων, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αντίσταση στην ινσουλίνη ή τελικά σε διαβήτη τύπου 2.

Η αντίσταση στην ινσουλίνη μπορεί να επηρεάσει το βάρος, την υγεία των οστών, την αναπαραγωγική υγεία και τη λειτουργία του εγκεφάλου, καθώς και να αυξήσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Η κατανάλωση των σωστών θρεπτικών συστατικών μπορεί να σας βοηθήσει να το διαχειριστείτε ή να το αποφύγετε.

Γιατί να επιλέξετε το αλμυρό bowl βρώμης
Το να διατηρείτε τις ορμόνες σας χαρούμενες σημαίνει να ακολουθείτε μια ισορροπημένη διατροφή με φρέσκα τρόφιμα, πλούσια σε θρεπτικά συστατικά. Σημαίνει επίσης να διατηρείτε υπό έλεγχο τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας.

Το πρωινό που προτείνουν οι ειδικοί περιλαμβάνει ένα αλμυρό μπολ βρώμης με αυγό, λιναρόσπορο, λαχανικά και αβοκάντο, που θα σας δώσει άπαχη πρωτεΐνη, σύνθετους υδατάνθρακες, καλά λιπαρά, αντιοξειδωτικά και φυτικές ίνες, όλα απαραίτητα συστατικά για την υγεία των ορμονών, σύμφωνα με επιστημονική ανασκόπηση που δημοσιεύθηκε στο Nutrients.

«Πλούσιο» σε φυτικές ίνες
Το αβοκάντο και η βρώμη σε αυτό το πρωινό μπορεί να είναι ευεργετικά για τη μείωση του σακχάρου στο αίμα σας, επειδή περιέχουν διαλυτές φυτικές ίνες. Μελέτες έχουν δείξει ότι οι διαλυτές φυτικές ίνες υποστηρίζουν τα υγιή επίπεδα ινσουλίνης, όπως επισημαίνεται σε ανασκόπηση, που δημοσιεύθηκε στο ​European Journal of Clinical Nutrition.

Πρωτεΐνη που μας χορταίνει
Ο κορεσμός που νιώθετε μετά από ένα γέυμα, συνδέεται με την υγεία των ορμονών με έναν περίπλοκο τρόπο. Η πείνα υπαγορεύεται από ορμόνες που στέλνουν χημικά σήματα στον εγκέφαλό σας που μας λένε ότι ήρθε η ώρα να φάμε, δηλαδή η γκρελίνη και η λεπτίνη. Η διατήρηση αυτών των ορμονών σε ισορροπία είναι ένας σημαντικός παράγοντας για τη μεταβολική σας υγεία.

Η κατανάλωση ενός πρωινού πλούσιου σε πρωτεΐνη μπορεί να βοηθήσει στη ρύθμιση της έκκρισης γκρελίνης, της ορμόνης που είναι υπεύθυνη για τη βραχυπρόθεσμη ρύθμιση της όρεξης, σύμφωνα με μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο ​American Journal of Clinical Nutrition.

Μπορεί να βελτιώσει την αναπαραγωγική υγεία
Για τα άτομα με έμμηνο ρύση, τα οιστρογόνα αποτελούν την κύρια αναπαραγωγική ορμόνη και μειώνονται κατά την εμμηνόπαυση. Οι λιναρόσποροι περιέχουν μια φυτική ένωση που ονομάζεται φυτοοιστρογόνα, φυτικές ενώσεις που έχουν την ικανότητα να δρουν με παρόμοιο τρόπο με αυτόν των οιστρογόνων. Κάποιες έρευνες δείχνουν ότι η συμπερίληψη φυτοοιστρογόνων στη διατροφή σας μπορεί να βοηθήσει στην ισορροπία των ορμονών, επειδή δρουν σαν τα οιστρογόνα στο σώμα, σύμφωνα με ανασκόπηση του ​British Journal of Pharmacology​.