Και σιγά-σιγά θα αρχίσει να κάνει την εμφάνισή του ένα από τα πιο αγαπημένα φρούτα της άνοιξης, η φράουλα. Οι φράουλες φυτεύονται το φθινόπωρο έτσι ώστε να υπάρχει παραγωγή το επόμενο έτος, αν και η αυξανόμενη ζήτησή τους, τις μετέτρεψε σε μονοετές φυτό με πιο εντατική καλλιέργεια ακόμη και σε θερμοκήπια. Η συγκομιδή της γίνεται μόλις κοκκινίσει, συνήθως νωρίς την άνοιξη. Λόγω της ιδιαίτερης ευαισθησίας της, συνηθίζεται η καλλιέργειά της να γίνεται όσο γίνεται πιο κοντά στα κέντρα ζήτησης και κατανάλωσης.

Διατροφικά αποτελεί μια πηγή ενέργειας, λόγω των υδατανθράκων που περιέχει. Παράλληλα, εμπεριέχει σημαντικά ποσά φυτικών ινών, οι οποίες συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του πεπτικού μας συστήματος.

Φράουλες, φάρμακο για την καρδιά μας

Κάτι όμως που ίσως αρκετοί μπορεί να μη γνωρίζουν είναι ότι οι φράουλες αποτελούν ένα φυσικό αντιγηραντικό και ένα διατροφικό ελιξίριο για την καρδιά μας. Το γεγονός αυτό οφείλεται στο ότι αποτελούν μια από τις πλουσιότερες πηγές βιταμίνης C στη φύση. Η βιταμίνη C αποτελεί ένα από τα πιο φυσικά αντιοξειδωτικά μας συστατικά, που προστατεύει από τη δράση των ελευθέρων ριζών και το καταστρεπτικό για τα αγγεία και τα κύτταρά μας οξειδωτικό στρες.

Παράλληλα, περιέχουν μαγγάνιο, κάλιο και φυλλικό οξύ, συστατικά που συμβάλλουν στην καλύτερη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης και την προστασία του καρδιαγγειακού μας συστήματος.
Μειώνουν και τη χοληστερίνη;

Ισως όμως το σημαντικότερο διατροφικό χαρακτηριστικό της φράουλας είναι τα αντιοξειδωτικά της και ιδιαιτέρως ορισμένες φαινολικές ενώσεις, με κυριότερη την ανθοκυανίνη και την ελλαγιτανίνη. Πληθώρα επιστημονικών μελετών δείχνουν ότι οι ουσίες αυτές ασκούν σημαντική προστατευτική δράση στην καρδιά.

Ενδεικτικά αναφέρουμε μελέτη που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο της Οκλαχόμα, όπου οι εθελοντές έπιναν καθημερινά τέσσερα φλιτζάνια από ένα ρόφημα που περιείχε 50 γραμμάρια κατεψυγμένες φράουλες και νερό ή έτρωγαν τρία φλιτζάνια φρέσκες φράουλες. Επειτα από δύο μήνες παρατηρήθηκε μείωση στην ολική χοληστερόλη τους κατά 10% ενώ σχεδόν διπλάσια ήταν η μείωση σε μία ουσία (λέγεται VCAM-1) που σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο αρτηριοσκλήρυνσης.
Πού οφείλονται τα οφέλη της;

Οι ερευνητές εκτιμούν ότι τα οφέλη από τις φράουλες οφείλονται στο ελλαγικό οξύ που περιέχουν, μια ουσία με ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες.
Πώς να τις διαλέξετε;

* Γενικώς αγοράζετε όσες έχουν μικρό έως φυσιολογικό μέγεθος.
* Να δείχνουν οπωσδήποτε καθαρές, συμπαγείς, λαμπερές, με ευδιάκριτες μικρές τριχίτσες στην επιφάνειά τους.
* Δείγμα φρεσκάδας είναι και τα πράσινα, καλοδιατηρημένα φυλλαράκια στην κορυφή του φρούτου.
Προσοχή στο πλύσιμό τους

Απαραίτητο είναι το προσεκτικό πλύσιμό τους με άφθονο νερό, μαζί με τα κοτσανάκια. Δεν τις πλένετε, παρά μόνο λίγο πριν τις καταναλώσετε. Ποτέ δεν τις μουλιάζετε μέσα σε νερό, αλλά τις πλένετε γρήγορα κάτω από τρεχούμενο κρύο νερό.

Βάλτε τις φράουλες στη διατροφή σας, γιατί είναι νόστιμες, με πλούσια αντιοξειδωτική δράση και πολλά ακόμη οφέλη για την υγεία σας