Εάν είστε σε δίαιτα, μια τροφή που πρέπει να προσθέσετε στην καθημερινή σας διατροφή είναι η κινόα.

Ο μικρός αυτός σπόρος, εκτός του ότι θεωρείται υπερτροφή, μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε τα ανεπιθύμητα κιλά στο πλαίσιο μιας ισορροπημένης διατροφής.

Γιατί θεωρείται superfood;

Η κινόα διατίθεται σε σπόρους λευκού, μαύρου και κόκκινου χρώματος – όλοι με την ίδια διατροφική αξία όταν μαγειρεύονται.

Συγκεκριμένα, ένα φλιτζάνι μαγειρεμένη κινόα έχει:

222 θερμίδες
8 γραμμάρια πρωτεΐνης
4 γραμμάρια ολικού λίπους
39 γραμμάρια υδατάνθρακες
5 γραμμάρια φυτικών ινών

Επιπλέον, η κινόα είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, βιταμίνες και μέταλλα όπως μαγγάνιο, σίδηρο, φυλλικό οξύ, μαγνήσιο, φώσφορο, κάλιο, Β6, χαλκό και ριβοφλαβίνη.
Πώς η κινόα βοηθά στην απώλεια βάρους

Δείτε 6 τρόπους με τους οποίους η κινόα όταν προστεθεί στη διατροφή σας μπορεί να σάς βοηθήσει να χάσετε βάρος:
#1 Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες

Η κινόα περιέχει 5 γραμμάρια διαιτητικών ινών ανά μαγειρεμένο φλιτζάνι και η κατανάλωση μιας δίαιτας πλούσιας σε φυτικές ίνες είναι συχνά αυτό που λείπει όταν ένα άτομο προσπαθεί να χάσει βάρος.

Η κατανάλωση αρκετών φυτικών ινών θα σας κρατήσει χορτάτους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, άρα είναι λιγότερο πιθανό να φάτε μεγάλες ποσότητες γευμάτων ή να τσιμποπολογήσετε μεταξύ των γευμάτων. Επιπλέον, η σταθερή και σταδιακή απελευθέρωση ενέργειας που προσφέρει η αργή αφομοίωση των φυτικών ινών, βοηθά στη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα. Τέλος, οι φυτικές ίνες προσθέτουν όγκο στα κόπρανα σας, ώστε να μπορείτε να έχετε πιο τακτικές κενώσεις και να μην υποφέρετε από φούσκωμα. Bonus: Ο διαιτητικές ίνες που βρίσκονται στην κινόα προάγουν επίσης τα υγιή βακτήρια στο έντερο σας, που μπορούν να σας βοηθήσουν να χάσετε βάρος στο πλαίσιο μιας ισορροπημένης διατροφής με σκοπό την απώλεια κιλών.
#2 Είναι τροφή με λίγες θερμίδες

Συγκριτικά με τον όγκο της η κινόα περιέχει λίγες θερμίδες. Άρα μπορείτε να φάτε μια ικανοποιητική ποσότητα, μεγιστοποιώντας το αίσθημα κορεσμού. Όπως αναφέραμε παραπάνω, αυτό σημαίνει λιγότερο τσιμπολόγημα και λιγότερο συνολικά φαγητό, κάτι που διευκολύνει την απώλεια βάρους.
#3 Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη

Η κινόα είναι επίσης ένα σιτηρό πλούσιο σε πρωτεΐνη, καθώς περιέχει 8 γραμμάρια ανά φλιτζάνι. Περιέχει επίσης τα 9 απαραίτητα αμινοξέα, καθιστώντας την εξαιρετική τροφή για τους vegans και τους χορτοφάγους. Τρώγοντας πρωτεΐνη, το σώμα σας καταναλώνει περισσότερες θερμίδες, οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν στην απώλεια βάρους. Παρέχει επίσης αισθήματα κορεσμού, καθώς αφομοιώνεται με πολύ πιο αργό ρυθμό και μπορεί να κρατήσει το σάκχαρο στο αίμα σας πιο σταθερό, κάτι που βοηθά επίσης να διατηρήσετε τα επίπεδα της πείνας σας υπό έλεγχο.
#4 Συνδυάζεται καλά με λαχανικά και άπαχα κρέατα

Όταν συνδυάζεται με άπαχα κρέατα και λαχανικά, η κινόα αυξάνει τον κορεσμό, βοηθώντας να χάσετε το ανεπιθύμητο βάρος.
#5 Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε μαγγάνιο

Η κινόα είναι γεμάτη βιταμίνες και μέταλλα και περιέχει μια ιδιαίτερα υψηλή δόση μαγγανίου. Το μαγγάνιο είναι ένα απαραίτητο θρεπτικό συστατικό που υποστηρίζει την υγεία των οστών, βοηθά στη μείωση της φλεγμονής και του κινδύνου ασθενειών χάρη στην υψηλή δόση αντιοξειδωτικής του δύναμης. Επίσης παίζει ρόλο στην υγεία των ορμονών, ειδικά του θυρεοειδούς σας. Εάν ένα άτομο δεν τρώει αρκετό μαγγάνιο, μπορεί να αναπτύξει υποθυρεοειδισμό, ο οποίος θα μπορούσε να προκαλέσει ορμονική ανισορροπία και αύξηση βάρους με την πάροδο του χρόνου. Η επαρκής πρόσληψη μαγγανίου συνδέεται επίσης με χαμηλότερα επίπεδα κοιλιακής παχυσαρκίας.
#6 Μαγειρεύεται γρήγορα και εύκολα

Ένα άλλο πλεονέκτημα σχετικά με την κινόα: μαγειρεύεται γρήγορα και εύκολα, ώστε ο καθένας να μπορεί να την προσθέσει στο πρόγραμμα υγιεινής διατροφής του. Μπορείτε να την αρωματίσετε εύκολα προσθέτοντας αποξηραμένα βότανα και μπαχαρικά στο νερό μαγειρέματος που χρησιμοποιείτε ή να την μαγειρέψετε σε ζωμό λαχανικών ή κοτόπουλου με χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο για επιπλέον γεύση. Μπορείτε επίσης να φάτε την κινόα ως ένα γλυκό πλιγούρι πρωινού, με γάλα και φρούτα. Μπορείτε ακόμη και να φάτε την κινόα, όπως θα φτιάχνατε το ποπ κορν, μαγειρεύοντάς την με ελαιόλαδο σε μια βαθιά κατσαρόλα. Προσθέτετε λίγο καρύκευμα και απολαύστε την ως σνακ, ή φτιάξτε τη δική σας γκρανόλα χρησιμοποιώντας σκασμένη κινόα.