O 41χρονος εργαζόμενος που έχασε τη ζωή του στο δυστύχημα που σημειώθηκε το πρωί της Τρίτης στη γραμμή του ΗΣΑΠ, είχε ειδοποιήσει από την αρχή του δρομολογίου ότι υπήρχε πρόβλημα με τα φρένα του βαγονέτου.

Σύμφωνα με τον δικηγόρο της οικογένειας του θύματος, Δημήτρη Φούτση, από τις μαρτυρίες που υπάρχουν «ο συρμός από την Κηφισιά, από όπου ξεκίνησε, δεν είχε φρένα». Όπως είπε ο δικηγόρος μιλώντας στον ΑΝΤ1, ο άτυχος 41χρονος στην ενδοεπικοινωνία έκανε εκκλήσεις «Δεν έχουμε φρένα, η πορεία μας είναι ανεξέλεγκτη».

Ο κ. Φούτσης τόνισε πως ο εργοδηγός ήταν εκείνος που έσωσε τις ζωές των συναδέλφων του, προτρέποντάς τους να πηδήξουν σε συγκεκριμένο σημείο, στο Νέο Ηράκλειο, και έμεινε τελευταίος πάνω στον συρμό που προσέκρουσε τελικά σε τρένο, το οποίο είχε ακινητοποιηθεί στον Άγιο Νικόλαο, προκειμένου να σταματήσει την ανεξέλεγκτη πορεία του.

«Δεν μπορεί να πήγαινε με ταχύτητα μόνο 50 χλμ/ώρα»

«Δεν μπορεί να πήγαινε με ταχύτητα μόνο 50 χλμ/ώρα» δήλωσε εμφατικά ο κ. Φούτσης, εκτιμώντας πως είχε αναπτύξει ταχύτητα μεγαλύτερη των 100 χλμ/ώρα κατά τη στιγμή της πρόσκρουσης.

Σημείωσε, τέλος, πως ο συρμός ανήκε σε μία αυστριακή εταιρεία, που είχε αναλάβει εργολαβικά από την ΣΤΑΣΥ τις εργασίες λείανσης στις γραμμές. Ήταν ιδιοκατασκευή, για την οποία εγείρονται – όπως είπε – ζητήματα ασφαλείας. Επικαλούμενος μαρτυρίες, ανέφερε επίσης πως τους τελευταίους δύο μήνες υπήρχαν και άλλα αντίστοιχα συμβάντα με τον συγκεκριμένο συρμό.

Σύμφωνα με την ΣΤΑΣY διερευνάται για ποιο λόγο δεν λειτούργησαν τα εφεδρικά συστήματα πέδησης του μηχανήματος λείανσης ενώ θα αναζητηθούν ευθύνες στον ιδιώτη ανάδοχο του έργου. Η εταιρεία που έχει αναλάβει το έργο λείανσης του τροχιόδρομου είναι γερμανική Schweerbau GMBH & CO KG. Το μηχάνημα λείανσης ανήκει στην εν λόγω εταιρεία, και στις συμβατικές υποχρεώσεις της εταιρείας, είναι μεταξύ άλλων και η συντήρηση και ο έλεγχος των μηχανημάτων, αναφέρει.