Οι άνθρωποι είμαστε πλάσματα της συνήθειας. Αγοράζουμε τα ίδια τρόφιμα από το σούπερ μάρκετ, φτιάχνουμε τις ίδιες συνταγές ξανά και ξανά και γενικά ζούμε επαναλαμβάνοντας τις καθιερωμένες συνήθειές μας. Όταν λοιπόν θέλουμε να υιοθετήσουμε μια πιο υγιεινή διατροφή και να χάσουμε βάρος, θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι να αφήσουμε πίσω μας ορισμένες διατροφικές συνήθειες και να αρχίσουμε να αντιλαμβανόμαστε διαφορετικά τη διατροφή και τον τρόπο ζωής μας.

Ξεκινάμε λοιπόν εντοπίζοντας ποιες συνήθειες θέλουμε να διορθώσουμε (π.χ. δεν τρώμε πρωινό, τρώμε υπερβολική ποσότητα φαγητού κάθε βράδυ ή έχουμε αδυναμία στα γλυκά), αναζητάμε τη ρίζα αυτών των συνηθειών (π.χ. μήπως αργούμε να ξυπνήσουμε, μήπως μένουμε νηστικοί όλη την ημέρα ή μήπως δεν τρώμε αρκετά φρούτα) και τέλος σχεδιάζουμε πώς θα αντικαταστήσουμε τις συνήθειες αυτές με νέες και πιο υγιεινές.

Βελτιώνουμε τη διατροφή μας σε 5 βήματα
1. Βάζουμε ρεαλιστικούς στόχους

Δεν πρέπει να περιμένουμε πάρα πολλά από τον εαυτό μας πολύ σύντομα, καθώς έτσι είναι αρκετά πιθανό να απογοητευτούμε και να παραιτηθούμε κάθε προσπάθειας. Άλλωστε, η αργή και σταθερή πρόοδος κερδίζει τον αγώνα.
2. Ξεκινάμε με μικρά βήματα

Τα μικρά βήματα τελικά θα οδηγήσουν σε μια μεγάλη αλλαγή. Για παράδειγμα, εάν ο στόχος μας είναι να εντάξουμε στη διατροφή μας περισσότερα λαχανικά, αποφασίζουμε να δοκιμάζουμε ένα νέο λαχανικό κάθε εβδομάδα μέχρι να βρούμε μερικά που πραγματικά μας αρέσουν. Εναλλακτικά, αναζητούμε εύκολους τρόπους για να προσθέσουμε μία ακόμη μερίδα λαχανικών στη διατροφή μας κάθε ημέρα μέχρι να μας γίνει συνήθεια.
3. Βγάζουμε ένα πλάνο

Πώς θα αρχίσουμε να καταναλώνουμε περισσότερα φρούτα, να τρώμε πρωινό κάθε ημέρα ή να πηγαίνουμε για τρέξιμο πιο συχνά; Προκειμένου να καταφέρουμε να τηρήσουμε τις υποσχέσεις στον εαυτό μας χρειαζόμαστε ένα συγκεκριμένο σχέδιο. Για παράδειγμα: προμηθευόμαστε φρέσκα φρούτα για τα καθημερινά μας σνακ, βρώμη και γιαούρτι για ένα γρήγορο πρωινό και καθιερώνουμε το να πηγαίνουμε για τρέξιμο τρεις φορές την εβδομάδα, μετά τη δουλειά. Έχοντας ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα κατά νου θα μας είναι πιο εύκλο να το τηρήσουμε.
4. Γινόμαστε πιο προσεκτικοί

Βασική προϋπόθεση για να υιοθετήσουμε μια πιο υγιεινή διατροφή και να χάσουμε βάρος είναι να δίνουμε μεγαλύτερη προσοχή σε ό,τι βάζουμε στον οργανισμό μας. Διαβάζουμε τις ετικέτες των τροφίμων, εξοικειωνόμαστε με τις λίστες συστατικών και αρχίζουμε να προσέχουμε όλα όσα τρώμε. Μόλις συνειδητοποιήσουμε τι τρώμε, θα αρχίσουμε να κατανοούμε πώς θα βελτιώσουμε ουσιαστικά τη διατροφή μας.
5. Διαχειριζόμαστε σωστά το στρες

Εστιάζουμε στην αντιμετώπιση του στρες μέσω της γυμναστικής, της χαλάρωσης, του διαλογισμού ή όποιας μεθόδου λειτουργεί για εμάς, ώστε να μην επιστρέψουμε στις παλιές, «κακές» μας συνήθειες κατά τη διάρκεια στρεσογόνων περιόδων.
Μικρές αλλαγές που κάνουν τη διαφορά

Ξεκινάμε κάθε μέρα με ένα θρεπτικό πρωινό
Σταματάμε να πίνουμε τον καφέ μας με ζάχαρη και γάλα
Φτιάχνουμε σάντουιτς με ψωμί ολικής άλεσης και απλώνουμε μουστάρδα αντί για μαγιονέζα
Κάθε λίγες ώρες καταναλώνουμε ένα θρεπτικό σνακ με λίγες θερμίδες, π.χ. ένα φρούτο
Πίνουμε περισσότερο νερό και λιγότερα ζαχαρούχα ποτά
Μαγειρεύουμε τα φαγητά μας με βότανα, ξίδι, μουστάρδα ή λεμόνι αντί για λιπαρές σάλτσες
Περιορίζουμε την κατανάλωση αλκοόλ
Μαθαίνουμε να τρώμε όταν πραγματικά πεινάμε και να σταματάμε όταν έχουμε χορτάσει
Μειώνουμε το μεγέθος της μερίδας μας κατά 20%
Κοιμόμαστε 8 ώρες κάθε βράδυ, καθώς η κόπωση μπορεί να οδηγήσει σε υπερκατανάλωση τροφών
Τρώμε τα γεύματά μας καθισμένοι σε ένα τραπέζι, χωρίς περισπασμούς
Τρώμε περισσότερα σπιτικά γεύματα