Αν και μπορεί να ακούτε και να διαβάζετε πολλά για τη χοληστερίνη και το πόσο σημαντικό είναι να την έχετε υπό έλεγχο, δεν είναι πάντα ξεκάθαρο τι ακριβώς είναι ή πώς θα καταφέρετε να τη μειώσετε. Ας πάρουμε λοιπόν τα πράγματα από την αρχή.
Τι είναι η χοληστερίνη;

Η χοληστερίνη είναι στην πραγματικότητα ένας τύπος ουσίας που μοιάζει με λίπος και τον οποίο το σώμα σας παράγει φυσικά και υπάρχει στο αίμα σας. Αν και προέρχεται από το σώμα σας, μπορείτε να πάρετε χοληστερίνη και από το φαγητό.

Ο τύπος χοληστερίνης ο οποίος απασχολεί συνήθως είναι η LDL, η οποία είναι γνωστή ως η «κακή» χοληστερίνη. Είναι γνωστή με αυτόν τον όρο, επειδή εάν συσσωρευτεί πάρα πολύ μεγάλη ποσότητά της γύρω από τις αρτηρίες, μπορεί να εμποδίσει τη ροή του αίματος.
Πώς θα τη μειώσετε;

Ένας τρόπος είναι μέσω της διατροφής σας. Αν και δεν υπάρχει κάποιο μαγικό τρόφιμο που να μειώνει ή να ανεβάζει τα επίπεδά της από μόνο του, η διατήρηση μιας υγιεινής διατροφής μπορεί να σας βοηθήσει.

Και μία από τις χειρότερες τροφές που μπορείτε να φάτε όσον αφορά στη χοληστερίνη σας είναι οτιδήποτε πλούσιο σε πρόσθετη ζάχαρη, όπως ντόνατς, μάφιν ή τηγανίτες.

Οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν ότι οι ζωικές τροφές όπως τα αυγά ή τα γαλακτοκομικά θα αυξήσουν τα επίπεδα χοληστερίνης τους, αλλά ο κύριος ένοχος όταν πρόκειται για τη διατροφή σας έχει να κάνει με την ποσότητα της πρόσθετης ζάχαρης και των επεξεργασμένων τροφών που καταναλώνετε. Μια διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε πρόσθετα σάκχαρα θα πυροδοτήσει μια σειρά διεργασιών στο σώμα που μπορεί να οδηγήσουν όχι μόνο σε αύξηση βάρους αλλά και σε αύξηση της χοληστερίνης και των τριγλυκεριδίων.

Όταν καταναλώνετε «κενές θερμίδες» με τη μορφή πρόσθετης ζάχαρης, κάτι που ουσιαστικά σημαίνει ότι δεν προσλαμβάνετε θρεπτικά συστατικά όπως φυτικές ίνες ή πρωτεΐνες, τα επίπεδα χοληστερίνης σας μπορεί να αυξηθούν. Η υπερβολική πρόσθετη ζάχαρη μπορεί επίσης να επηρεάσει αρνητικά την υγεία του ήπατος, γεγονός που επηρεάζει άμεσα και τα επίπεδα χοληστερίνης σας.