Η αρχή του νέου μήνα αποτελεί την κατάλληλη στιγμή για να ανανεωθούμε και να αποκτήσουμε νέες συνήθειες, πιο ωφέλιμες και διασκεδαστικές. Μία από αυτές είναι και η γυμναστική, καθώς μας βοηθά να τονώσουμε το σώμα αλλά και την διάθεσή μας, καθώς ανεξάρτητα από τον τύπο που θα επιλέξετε μπορείτε να εκτονώσετε την ένταση και να νιώσετε τους μυς σας να «δουλεύουν» ενώ μην ξεχνάτε την ευεργετική δράση των ενδορφινών, των «feel-good» ορμονών που μας χαρίζουν το πολυπόθητο αίσθημα ευεξίας.

Όσον αφορά την άσκηση, ένα πράγμα στο οποίο εστιάζουμε συχνά είναι το κίνητρο. Κι ενώ είναι ιδιαίτερα σημαντικό να έχουμε κίνητρα, ακόμα πιο σημαντικό είναι και να τα διατηρήσουμε.

Αν και το κίνητρο είναι το πρώτο πράγμα που χρειαζόμαστε για να κάνουμε την γυμναστική μέρος της καθημερινότητάς μας, μπορούμε να βοηθηθούμε λίγο κάνοντας την άσκηση μέρος της ρουτίνας μας.
Κίνητρο και συνήθεια, συμμαχικές δυνάμεις

Ρωτήστε οποιονδήποτε ασκούμενο αν έχει πραγματικά κίνητρο να σηκωθεί στις 5 το πρωί για να κάνει γυμναστική και πιθανότατα θα σας πει όχι. Το ίδιο πιθανότατα θα σας απαντήσει και κάποιος που θα κάνει γυμναστική αργά το βράδυ, μετά από μια κουραστική ημέρα στην δουλειά.

Όταν το κίνητρο «πέφτει», τότε η συνήθεια μπαίνει στο παιχνίδι.

Μια συνήθεια είναι ένα μοτίβο συμπεριφοράς που εκτελούμε επανειλημμένα και με συνέπεια. Πιθανότατα έχετε εκατοντάδες από αυτά, από το πώς ετοιμάζεστε το πρωί μέχρι τον τρόπο που διπλώνετε τα ρούχα σας. Οι συνήθειες συμβαίνουν συχνά αυτόματα και όσο περισσότερο τις κάνουμε, τόσο πιο βαθιά είναι ενσωματωμένες στον εγκέφαλό μας.

Ένα συγκεκριμένο μέρος του εγκεφάλου, τα βασικά γάγγλια, «διαμορφώνουν» τις ρουτίνες και τις συνήθειές μας. Είναι αυτό που ξεκινά όταν κάνετε κάτι χωρίς να το σκέφτεστε πολύ, όπως το να οδηγείτε. Αυτός ο αυτοματισμός σάς επιτρέπει να κάνετε αυτά τα πράγματα χωρίς σκέψη, ελευθερώνοντας χώρο στον εγκέφαλο για πιο σημαντικά πράγματα.
Κάνοντας την γυμναστική συνήθεια

Σύμφωνα με τους ειδικούς, τρία είναι τα στοιχεία που χρειαζόμαστε για να δημιουργήσουμε μια συνήθεια. Αυτά περιλαμβάνουν το σήμα, την συμπεριφορά και την επιβράβευση.
Οργανώστε τα σήματα

Σκεφτείτε το σήμα ως κάτι που ωθεί τον εγκέφαλο να σκεφτεί «ώρα για προπόνηση». Αυτό μπορεί να είναι:

Προγραμματίστε τις προπονήσεις σας στο ημερολόγιό σας.
Επιλέξτε ώρες και ημέρες που γνωρίζετε ότι μπορείτε να ασκηθείτε, ακόμα κι αν είναι μόλις 5 λεπτά.
Φορέστε τα ρούχα της προπόνησής σας μόλις ξυπνήσετε ή αμέσως μόλις επιστρέψετε από τη δουλειά.

Σχεδιάστε τις προπονήσεις σας

Η συμπεριφορά, το δεύτερο στοιχείο σε αυτήν την περίπτωση είναι η προπόνησή σας και θα σας βοηθήσει πολύ αν τις οργανώσετε πριν ξεκινήσετε την γυμναστική σας. Σκεφτείτε τις ρουτίνες που μπορείτε να ολοκληρώσετε ακόμα και όταν είστε κουρασμένοι, αγχωμένοι ή έχετε μειωμένα κίνητρα.

Προσπαθήστε να βρείτε κάτι που να σας ταιριάζει, που πράγματι να απολαμβάνετε, καθώς έτσι είναι πιο πιθανό να το συνεχίσετε μακροπρόθεσμα.

Μερικές επιλογές, περιλαμβάνουν:

5 λεπτά περπάτημα: Βάλτε έναν στόχο για μόλις πέντε λεπτά κάθε μέρα. Οι πιθανότητες είναι ότι θα συνεχίσετε λίγο περισσότερο από αυτό.
Γρήγορη και εύκολη προπόνηση πυρήνα: Αυτή η προπόνηση περιλαμβάνει απλές ασκήσεις που εστιάζουν στην οικοδόμηση ενός δυνατού πυρήνα.
Ασκήσεις σωματικού βάρους: Ένας άλλος τρόπος για να γυμναστείτε απλά είναι να επιλέξετε μερικές ασκήσεις που δεν απαιτούν εξοπλισμό. Δοκιμάστε squat, pushup και σανίδες.

Σχεδιάστε την επιβράβευση σας

Μερικές φορές η επιβράβευση μετά την άσκηση έρχεται.. φυσικά. Απλώς η ολοκλήρωση μιας προπόνησης μπορεί να σας κάνει να αισθανθείτε καλύτερα από πριν και, με την πάροδο του χρόνου, εάν είστε συνεπείς, θα λαχταράτε αυτό το συναίσθημα.

Μπορείτε επίσης να έχετε την δίκη σας επιβράβευση, όπως:

Δύο επεισόδια της αγαπημένης σας σειράς χωρίς ενοχές.
Ένα ζεστό και χαλαρωτικό μπάνιο.
Ένα μεγάλο, ισορροπημένο γεύμα με άπαχη πρωτεΐνη και λίγους υδατάνθρακες.

Το θέμα είναι να επιβραβεύετε τον εαυτό σας κάθε φορά που προπονείστε, ώστε να αρχίσετε να λαχταράτε αυτήν την ανταμοιβή.