Θέλετε να μιλήσουμε για γυναικοκτονία; Ας μιλήσουμε λοιπόν για την τριανταπεντάχρονη που κάποιοι την εμπόδισαν να εμβολιασθεί κατά του κορωνοϊού επειδή ήταν έγκυος. Κατηγορούν τη γυναικολόγο της. Διάβασα κάτι για την οικογένειά της. Δεν ξέρω. Υποθέτω ότι κάποτε θα μάθουμε την αλήθεια, όμως μην ανησυχείτε, ώσπου να τη μάθουμε το τραγικό περιστατικό θα το έχουμε ξεχάσει. Το ζήτημα είναι ότι η γυναίκα πέθανε επειδή ήταν έγκυος. Επειδή θέλησε να τεκνοποιήσει. Δεν τολμώ να αναφερθώ στη «φύση» της, διότι έχω βαρεθεί τον διάλογο με τις νεο-φεμινίστριες. Η λέξη «φύση» ξεσηκώνει οιμωγές συμπαράστασης όταν αναφέρεται στα δάση του Αμαζονίου, στους κροκοδείλους ή στις ζέμπρες, όμως μας αφήνει αδιάφορους όταν αναφέρεται στον άνθρωπο. Ευτυχώς βέβαια υπάρχει ακόμη και επιτρέπει την τεκνοποιία. Η τριανταπεντάχρονη λοιπόν θέλησε να υπηρετήσει τη «φύση» της – δεν άντεξα, το είπα. Κοινώς να τεκνοποιήσει. Και κάποιοι της είπαν ότι η γυναικεία φύση της δεν σηκώνει το εμβόλιο κατά του κορωνοϊού. Αν δεν ήταν γυναίκα μπορεί να είχε γλιτώσει. Αυτό δεν είναι απλή γυναικοκτονία. Είναι η πλατωνική ιδέα της γυναικοκτονίας, χωρίς την παρέμβαση του άγριου χαρακτήρα του άνδρα της, χωρίς ψυχολογικές ακρότητες, χωρίς σεξισμό. Η τριανταπεντάχρονη έχασε τη ζωή της επειδή εγκυμονούσε, κοινώς επειδή ήταν γυναίκα.

Η ψυχική γεωγραφία των αντιεμβολιαστών έχει εξαντληθεί. Θρησκόληπτοι, άλλοι με ιδεασμούς αναρχισμού, ένα ανερμάτιστο συνονθύλευμα που συγκλίνει στον φόβο απέναντι στον σύγχρονο κόσμο. Αυτή είναι η διεθνής. Στους αντιεμβολιαστές εσωτερικού ας προσθέσουμε και την παράμετρο της δυστροπίας. Η πρώτη μας αντίδραση είναι το «όχι», για καλό και για κακό, τι να κάνουμε. Δεν είμαστε εύκολοι χαρακτήρες. Δεν έχει όμως εξαντληθεί το θέμα της «γυναικοκτονίας». Και η απορία. Ο όρος ισχύει μόνον στις περιπτώσεις που το θύμα είναι γυναίκα και ο θύτης είναι άνδρας; Μόνον όποτε οι αγαθές συνειδήσεις μπορούν να καταγγείλουν τον σεξισμό; Η Ιωάννα Παλιοσπύρου, καταδικασμένη να ζήσει την υπόλοιπη ζωή της παραμορφωμένη, δεν είναι θύμα γυναικοκτονίας; Το ίδιο και η τριανταπεντάχρονη που πέθανε επειδή κάποιοι την έπεισαν ότι δεν πρέπει να εμβολιασθεί λόγω εγκυμοσύνης, κοινώς επειδή είναι γυναίκα.

Δικαιούμαι να απορώ λοιπόν πού είναι όσοι, εδώ και τόσους μήνες, καταβάλλουν εργώδεις προσπάθειες για να κατοχυρώσουν τη γυναικοκτονία ως μείζον κοινωνικό πρόβλημα. Τι έχουν να πουν για την τριανταπεντάχρονη από την Κατερίνη που πέθανε στο Ιπποκράτειο της Θεσσαλονίκης; Περιγεννητικό δυστύχημα, σαν αυτά που συνέβαιναν κάθε μέρα, θυσιάζοντας γυναίκες και έμβρυα, πριν η Ιατρική φτάσει να τα αντιμετωπίσει όπως τα αντιμετωπίζει σήμερα; Μια γυναίκα καταδικάσθηκε σε θάνατο επειδή ήταν έγκυος, κοινώς επειδή ήταν γυναίκα. Αυτό κι αν είναι γυναικοκτονία.

πηγή: kathimerini.gr