Το φαγητό είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι των γιορτών. Από τη μία τα μελομακάρονα και οι κουραμπιέδες και από την άλλη τα εορταστικά τραπέζια, έχουν κάθε χρόνο ως αποτέλεσμα το νέο έτος να μας βρίσκει με μερικά κιλά παραπάνω, ακόμη κι αν αρχικά ο στόχος μας ήταν να αδυνατίσουμε. Μάλιστα, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Physiology & Behavior, πολλοί άνθρωποι παίρνουν βάρος κατά τη διάρκεια των γιορτών, περίπου μισό κιλό — το οποίο αθροίζεται με τα χρόνια.

Τα καλά νέα είναι ότι μπορείτε να αποτρέψετε την αύξηση του βάρους σας και ακόμη και να χάσετε μερικά κιλά, όλα αυτά ενώ απολαμβάνετε αυτήν την ιδιαίτερη σεζόν. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να ακολουθήσετε τις παρακάτω συμβουλές.

#1 Μοιραστείτε τους στόχους σας

Για πολλούς από εμάς, το να βεβαιωθούμε ότι κάποιος έχει φάει αρκετά είναι βασικά μια γλώσσα αγάπης. Αλλά οι χριστουγεννιάτικες κάλτσες γεμάτες καραμέλες, τα πιάτα με λιπαρά τυριά και κρέατα και υπενθυμίσεις «φάε, φάε!» από τους συγγενείς σας δεν είναι τόσο χρήσιμα όταν προσπαθείτε να χάσετε βάρος. Μια απλή λύση είναι να πείτε στην οικογένεια και τους φίλους σας για τον στόχο σας και να ζητήσετε την υποστήριξή τους.
#2 Ανανεώστε το σερβίτσιο σας

Τι σχέση έχει το σερβίτσιο σας με την απώλεια βάρους σας; Μεγάλη, αφού σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of the Association for Consumer Research, τρώγοντας σε μικρότερα πιάτα μπορεί να καταναλώσετε 30% λιγότερες θερμίδες.
#3 Μειώστε τη ζάχαρη στις συνταγές

Αν ξέρετε ότι θα φάτε μπισκότα επειδή… απλά αυτό θέλετε, υπάρχει ένας εύκολος τρόπος για να τα κάνετε πιο νόστιμα με λιγότερες θερμίδες: Προσθέστε 25% λιγότερη ζάχαρη (Σκεφτείτε: 3/4 φλιτζάνι για κάθε 1 φλιτζάνι στη συνταγή) και ανακατέψτε για περισσότερη γεύση με λίγο επιπλέον εκχύλισμα βανίλιας ή μπαχαρικά όπως κανέλα.
#4 Καθιερώστε νέες οικογενειακές παραδόσεις

Αντί να σκέφτεστε διαρκώς πώς μπορείτε να χάσετε βάρος, αναρωτηθείτε: «Τι με κάνει να νιώθω καλά;». Η προσθήκη νέων παραδόσεων είναι ένας εύκολος τρόπος για να ξεφύγετε από τους διατροφικούς πειρασμούς και να απολαύσετε ποιοτικό χρόνο με τα αγαπημένα σας πρόσωπα. Για παράδειγμα, περπατήστε στη γειτονιά για να δείτε τους στολισμούς ή κάντε πεζοπορία για να δείτε την εκπληκτική θέα στα χιονισμένα βουνά.
#5 Μην ξεχνάτε τη μεγαλύτερη εικόνα

Η περίοδος των Χριστουγέννων είναι μια ιδιαίτερη εποχή του χρόνου και ένα γεύμα ή μια λιχουδιά δεν θα εκτροχιάσει την πρόοδο ή τους στόχους σας, γι’ αυτό να είστε ευγενικοί με τον εαυτό σας. Παράδειγμα: Μια μελέτη διαπίστωσε ότι άτομα που πήραν βάρος κατά τη διάρκεια των εορτών, αλλά είχαν κίνητρο να το χάσουν με τακτικά ζυγίσματα στη συνέχεια, μπόρεσαν να επανέλθουν σε καλό δρόμο και να χάσουν τα κιλά. Οι αποφάσεις της νέας χρονιάς που είναι βιώσιμες και διασκεδαστικές είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να το κάνετε αυτό.