Η ρίγανη θεωρείται βασικό βότανο σε πολλές κουζίνες σε ολόκληρο τον κόσμο. Έχει έντονη γεύση και φέρνει ζεστασιά στα πιάτα, μαζί με μια ένδειξη λεπτής γλυκύτητας. Μπορείτε να την δοκιμάσετε φρέσκια, αποξηραμένη ή ως λάδι και κάθε τύπος έχει σημαντικά οφέλη για την υγεία.
Ποια τα οφέλη της για την υγεία

Αν και χρησιμοποιείται συνήθως σε μικρές ποσότητες, η ρίγανη περιλαμβάνει ορισμένα σημαντικά θρεπτικά συστατικά. Μόνο ένα κουταλάκι του γλυκού αποξηραμένη ρίγανη μπορεί να καλύψει περίπου το 8% των ημερήσιων αναγκών σας σε βιταμίνη Κ.

Από την καταπολέμηση των βακτηρίων έως τη μείωση της φλεγμονής, μελέτες έχουν ανακαλύψει μερικά από τα πιο εντυπωσιακά πιθανά της οφέλη για την υγεία.
Αντικαρκινικές ιδιότητες

Η ρίγανη έχει υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά. Αυτές οι ενώσεις όχι μόνο μπορούν να εξουδετερώσουν τη βλάβη των ελεύθερων ριζών, αλλά μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην πρόληψη του καρκίνου.

Ορισμένες μελέτες δοκιμαστικών σωλήνων έχουν δείξει ότι η ρίγανη και τα συστατικά της μπορεί να βοηθήσουν στη θανάτωση καρκινικών κυττάρων.

Μελέτη δοκιμαστικών σωλήνων αντιμετώπισε καρκινικά κύτταρα ανθρώπινου παχέος εντέρου με εκχύλισμα ρίγανης και διαπιστώθηκε ότι σταμάτησε την ανάπτυξη καρκινικών κυττάρων και ότι συνέβαλλε στην εξουδετέρωσή τους.
Η ρίγανη βοηθά στην καταπολέμηση βακτηρίων

Η ρίγανη περιέχει ορισμένες ενώσεις που έχουν ισχυρές αντιβακτηριακές ιδιότητες. Μελέτη δοκιμαστικών σωλήνων έδειξε ότι το αιθέριο έλαιο ρίγανης βοήθησε στον αποκλεισμό της ανάπτυξης των Escherichia coli και Pseudomonas aeruginosa, δύο στελεχών βακτηρίων που μπορούν να προκαλέσουν μόλυνση.

Μια άλλη μελέτη δοκιμαστικών σωλήνων διαπίστωσε ότι η ρίγανη ήταν αποτελεσματική έναντι 23 ειδών βακτηρίων.

Η τρέχουσα έρευνα περιορίζεται σε μελέτες δοκιμαστικών σωλήνων που έχουν χρησιμοποιήσει συγκεντρωμένες ποσότητες αυτού του βοτάνου. Επομένως, απαιτείται περαιτέρω έρευνα για να προσδιοριστεί πώς αυτές οι επιδράσεις θα μπορούσαν να επηρεάσουν τους ανθρώπους.