Ο καφές είναι… «παρηγορητικός» και γευστικός και τα 96 χιλιοστόγραμμα καφεΐνης σε κάθε φλιτζάνι είναι ένα αναζωογονητικό, συχνά σταθερό μέρος της πρωινής ρουτίνας των περισσότερων. Είναι ένα από τα πιο δημοφιλή ροφήματα παγκοσμίως και τα οφέλη του είναι πολλά. Ωστόσο πότε η καφεΐνη είναι πάρα πολύ;
Καφεΐνη για εγρήγορση

Σύμφωνα με το Alcohol and Drug Foundation, «η καφεΐνη αποτελεί διεγερτικό, γεγονός που σημαίνει ότι επιταχύνει τα μηνύματα που ταξιδεύουν μεταξύ του εγκεφάλου και του σώματος». Λειτουργεί αυξάνοντας την παραγωγή ενέργειας στο κεντρικό νευρικό σύστημα, στους μύες και, γενικά, αυξάνει τον ρυθμό του μεταβολισμού.

Όταν καταναλώνεται με μέτρο, μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της διάθεσης αλλά και της ψυχικής και σωματικής απόδοσης, επισημαίνει η δρ. Erika Schwartz. Η καφεΐνη δεν υπάρχει μόνο στον καφέ, αλλά μπορεί να βρεθεί στην σοκολάτα, το μαύρο τσάι, ενεργειακά ποτά ακόμα και στην σοκολάτα.

Σύμφωνα με την δρ. Erika Schwartz, η έρευνα δείχνει ότι έως και 400 χιλιοστόγραμμα καφεΐνης την ημέρα (περίπου τέσσερα ή πέντε φλιτζάνια καφέ οκτώ ουγγιών) θεωρείται ασφαλής ποσότητα για τους περισσότερους ενήλικες, αλλά η ευαισθησία κάθε ατόμου στην ουσία ποικίλλει και το σώμα σας θα σας προειδοποιήσει με σημάδια σε διαφορετική περίπτωση.
Τα προειδοποιητικά σημάδια
Αυξημένο άγχος

Όταν καταναλώνετε πάρα πολύ καφεΐνη, η αρτηριακή σας πίεση αυξάνεται. Αυτό μπορεί να προκαλέσει συναισθήματα άγχους, νευρικότητας, αναταραχής και ταχύτερου καρδιακού ρυθμού. Επειδή η καφεΐνη επιταχύνει το κεντρικό νευρικό σας σύστημα, μπορεί να προκαλέσει αυξημένη απελευθέρωση αδρεναλίνης που μπορεί να σας κάνει πιο οξύθυμους.
Δυσκολία στον ύπνο

Λόγω της επίδρασής της στο κεντρικό νευρικό σύστημα, η καφεΐνη μπορεί να σας εμποδίσει να κοιμηθείτε ή να φτάσετε σε βαθιά κατάσταση REM.

Δεδομένου ότι χρειάζονται κατά μέσο όρο πέντε έως έξι ώρες για να αφαιρεθεί το μισό από την καφεΐνη που καταναλώνετε από το σώμα σας και περίπου μια ημέρα για να την αποβάλλετε πλήρως από το σύστημά σας, είναι καλύτερα να καταναλώνετε μέτρια ποσότητα καφεΐνης νωρίς την ημέρα για να διασφαλίσετε μια ξεκούραστη νύχτα.
Στομαχόπονοι

Επειδή είναι τόσο όξινη και ως εκ τούτου, έχει καθαρτικές ιδιότητες, ο καφές (και η καφεΐνη) επηρεάζει επίσης το έντερο σας. Αυτό μπορεί να προκαλέσει καούρα, κράμπες, δυσπεψία, ναυτία και διάρροια.
Συχνουρία

Η καφεΐνη μπορεί να λειτουργήσει ως ένα ήπιο διουρητικό, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να προκαλέσει αφυδάτωση. Εάν πίνετε ένα φλιτζάνι καφέ, δοκιμάστε να φάτε ένα σνακ εκ των προτέρων ή καθώς πίνετε τον καφέ σας για να επιβραδύνετε την κίνηση του υγρού στο σώμα σας.
Πονοκέφαλοι

Ενώ η μέτρια κατανάλωση καφεΐνης μπορεί μερικές φορές να βοηθήσει στην ανακούφιση ενός πονοκέφαλου, (είναι ένα κοινό συστατικό σε πολλά παυσίπονα για πονοκέφαλο), η υπερβολική συνήθης κατανάλωση καφεΐνης μπορεί να οδηγήσει σε διαρκή πονοκεφάλους όλη την ημέρα καθώς το σώμα σας αισθάνεται συμπτώματα στέρησης.